HİTİT GÜNEŞ KURSU YÖRÜNGEYE OTURDU: IŞIKLARI ŞİMDİ NET BİR ŞEKİLDE AYDINLATIYOR

Kültür-Sanat (Web Sitesi) - Web Sitesi | 02.09.2024 - 11:29, Güncelleme: 02.09.2024 - 11:58 312 kez okundu.
 

HİTİT GÜNEŞ KURSU YÖRÜNGEYE OTURDU: IŞIKLARI ŞİMDİ NET BİR ŞEKİLDE AYDINLATIYOR

İ.Ü. Bilim Felsefesi profesörü Kemal Duruhan Hitit medeniyetini araştırıyor. Bu bağlamda Anadolu'daki Hitit medeniyetlerinin özelliklerini araştırırken bu güneş kurslarını incelemiş. Gördüğü sembollerin yerli ve yabancı literatürde olmadığını tespit etmiş. Böylece kendi keşfi olan bu tarihsel veriyi Türk ve dünya kamuoyu ve bilim insanları için çizmiş ve yorumlamış.
"Hitit Güneş Kursu ile ilgili çizim ve tespitler ilk defa tarafımdan yapılmıştır."  Keşif Kemal DURUHAN'a aittir.   Çark çeviren işçiler, Su İdaresi   Bu Hitit Güneş Kursu: alt kaide iki baş ve boyun kısımlarını haiz TURNA figürüdür. Dairenin dışındaki alttan sağ ve soldaki üç figür TURNA BAŞIDIR ve HİTİT HALKINI TEMSİL ETMEKTEDİR. Dairenin dışındaki orta üstteki üç figür yine TURNA BAŞIDIR ve KRALİYET AİLESİ ile aileden VARİSİ TEMSİL ETMEKTEDİR. Bu kurstaki ortadaki ana üç figür elleri çarkta, bacaları destek almak için açık su sevk ve idaresi ile uğraşan görevli usta insanlardır. Ana menü olarak, bu tablo Hitit refah yaşamının su temin ve tanzimine bağlı olduğunu anlatmaktadır. Bu Güneş Kursu alt kaide ve üst yuvarlak bütünü geyik boynuzunu sembolize etmektedir. Boynuzun veya yuvarlağın alt sağ ve sol dörder figürü TURNA BAŞIDIR. Yuvarlağın orta üstündeki üç figür, Anadoluya mahsus KARA AKBABA boyun, kahkül ve kafasıdır. Boynuz veya yuvarlağın içindeki ana figür TURNALARdır ve ikiz veya ikili anlatıma sahiptir. Yukarıdaki tablo anlatımında TURNALAR UÇUŞ İÇİN KALKIŞ POZİSYONUNDADIR. Kırmızı renk ile boyadığımız kafa, boyun ve vücutlarıdır. Mavi ile boyadığımız ayaklarıdır. İkizli veya ikili anlatımın bu sahnesinde TURNALAR SIRA UÇUŞ POZİSYONUNDADIR. Kırmızı ile boyadığımız kısımlar kafa, vücut ve ayaklardır(öndekinin bacakları ile arkadakinin kafası, pozisyon gereği ortaktır.). Mavi ile boyadığımız kısımlar ise kanatlardır. İki tablodaki üç pozisyon gösterimi tekildir ve kendilerine özgüdür. Yani başkaca çizimlerle bu üç anlatım ve bu figürlerin dışında başkaca bir şey üretilemez.   Haber: Dilek Paksoy Pekin  
İ.Ü. Bilim Felsefesi profesörü Kemal Duruhan Hitit medeniyetini araştırıyor. Bu bağlamda Anadolu'daki Hitit medeniyetlerinin özelliklerini araştırırken bu güneş kurslarını incelemiş. Gördüğü sembollerin yerli ve yabancı literatürde olmadığını tespit etmiş. Böylece kendi keşfi olan bu tarihsel veriyi Türk ve dünya kamuoyu ve bilim insanları için çizmiş ve yorumlamış.

"Hitit Güneş Kursu ile ilgili çizim ve tespitler ilk defa tarafımdan yapılmıştır." 

Keşif Kemal DURUHAN'a aittir.

 

Çark çeviren işçiler, Su İdaresi

 

Bu Hitit Güneş Kursu: alt kaide iki baş ve boyun kısımlarını haiz TURNA figürüdür.
Dairenin dışındaki alttan sağ ve soldaki üç figür TURNA BAŞIDIR ve HİTİT HALKINI TEMSİL ETMEKTEDİR. Dairenin dışındaki orta üstteki üç figür yine TURNA BAŞIDIR ve KRALİYET AİLESİ ile aileden VARİSİ TEMSİL ETMEKTEDİR.

Bu kurstaki ortadaki ana üç figür elleri çarkta, bacaları destek almak için açık su sevk ve idaresi ile uğraşan görevli usta insanlardır.

Ana menü olarak, bu tablo Hitit refah yaşamının su temin ve tanzimine bağlı olduğunu anlatmaktadır.

Bu Güneş Kursu alt kaide ve üst yuvarlak bütünü geyik boynuzunu sembolize etmektedir. Boynuzun veya yuvarlağın alt sağ ve sol dörder figürü TURNA BAŞIDIR. Yuvarlağın orta üstündeki üç figür, Anadoluya mahsus KARA AKBABA boyun, kahkül ve kafasıdır.

Boynuz veya yuvarlağın içindeki ana figür TURNALARdır ve ikiz veya ikili anlatıma sahiptir. Yukarıdaki tablo anlatımında TURNALAR UÇUŞ İÇİN KALKIŞ POZİSYONUNDADIR.
Kırmızı renk ile boyadığımız kafa, boyun ve vücutlarıdır. Mavi ile boyadığımız ayaklarıdır.

İkizli veya ikili anlatımın bu sahnesinde TURNALAR SIRA UÇUŞ POZİSYONUNDADIR.
Kırmızı ile boyadığımız kısımlar kafa, vücut ve ayaklardır(öndekinin bacakları ile arkadakinin kafası, pozisyon gereği ortaktır.). Mavi ile boyadığımız kısımlar ise kanatlardır.

İki tablodaki üç pozisyon gösterimi tekildir ve kendilerine özgüdür.
Yani başkaca çizimlerle bu üç anlatım ve bu figürlerin dışında başkaca bir şey üretilemez.

 

Haber: Dilek Paksoy Pekin

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (1 )

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Prof. Dr. Kemal Duruhan
(02.09.2024 15:16 - #256)
Anadolu tarihi zengindir ve her birinden değişik dersler alınacak kadar da zengindir. Hititlerde iklim ve verim yönetim demekti. Zira açlara hukuk ve yönetim işlemez. Türk atasözü aç köpek fırın deler der. Bu minval üzre Ankara Belediye Başkanı Mansur Yavaş beyden bir isteğim var: Bu üç Hitit logosunh Ankara'nın değişik merkezlerine koysun ki, ülkeyi yönetenler halkçılık ve akılcılığı birlikte düşünebilsiler. Biz tarihi canlı görürüz. Anadolu semalarında tarihte uçan turnaların yeni nesillerini Ankara'da ve Anadoluda yeniden u"urararak halkı umutlandırmak ve mutlu olmaların> sağlamak, amacımızdır. Saygı ile.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.